Kärlek: innebörden av "Jag älskar dig"

 

Kärlek: innebörden av "Jag älskar dig"

Vad är innebörden av "Jag älskar dig"?

Att säga att jag älskar dig är det vackraste sättet att kommunicera till en person den kärlek som du känner för dem. Kärlek är den mest intensiva, renaste och mest engagerade känslan som kan finnas mellan människor.

Du känner kärlek till din familj, till dina vänner, din partner. Det bästa sättet att uttrycka det är att berätta för de viktigaste människorna i ditt liv, de i ditt hjärta som betyder något speciellt för dig, att du älskar dem.

Vikten av att säga "Jag älskar dig"

Att uttrycka kärlek till någon är mycket viktigt, eftersom det också innebär att man känner igen en serie känslor och värderingar som är grundläggande i livet; Det är inte bara tillgivenhet, det är också respekt, acceptans och stöd.

När vi säger "Jag älskar dig" säger vi också "Jag älskar dig, jag uppskattar dig, jag älskar dig, jag uppskattar dig, jag respekterar dig, jag accepterar dig, jag stöder dig, jag tar hand om dig, jag skydda dig. Kärlek hjälper till att bygga broar och bli bättre människor.

I paret

Kärlek

Att kunna berätta för din partner att du älskar dem är viktigt. Vi kan göra det av många anledningar för att vi mår bra runt det, för att vi har en djup approximation, för att vi inte kan föreställa oss livet utan det, och av många andra skäl.

Det viktiga är att förstå att det att säga "Jag älskar dig" inte betyder samma sak i alla faser av förhållandet. Kärlek är en känsla som växer, mognar och konsolideras över tiden. Det är därför jag i början älskar dig är ett sätt att säga att vi älskar att vara med den här personen, men med åren blir det ett åtagande och ett löfte om ett liv tillsammans.

I vänskap

Kärlek

Vi borde berätta för våra vänner hur mycket vi älskar dem. De utgör familjen som vi väljer på livets väg. Ibland är de där och ibland inte, men när vi träffas igen är det som om tiden inte har gått.

I familjen

Kärlek

Familjen är den viktigaste och speciella kärnan i vårt liv, de är de människor som vi är släkt med blod. Vi får bara en mamma och bara en far.

Kanske är de inte perfekta, kanske inte alltid agerar som du ville, men det som är sant är att familjen alltid kommer att vara där. Därför bör vi alltid påminna dem om hur mycket vi älskar dem.

Om frihet

Kärlek

Att älska är också att vara fri, att ha kul, att skratta, att spela, att dansa, att göra misstag och att skratta igen, för kärlek är en känsla som bygger broar, som bygger på lycka och ömsesidig tillgivenhet.

Kärlek är inte ett fängelse och att säga "Jag älskar dig" betyder inte att man är fängslad i ett åtagande. Kärlek finns bara i frihet. Att visa kärlek betyder därför också att känna sig fri.


Uppdateringsdatum: 11 februari 2021.